Publicações
“Open Or Closed Sixth: Some Consequences Of Structural Change In Comprehensive Schools”. Educational Research 16. Educational Research (1973): 12-16.
. The Open Door: Pan-European Academic Co-Operation. Denis Kallen, Guy Neave. Bucharest: Unesco European Centre for Higher Education, CEPES, 1991. doi:10.1086/447217.
. “O Planeamento Nas Instituições De Ensino Superior”. Estudos De Gestão 1, no. 3. Estudos De Gestão (1994): 173-176.
. .
“O Conceito De Stakeholder E O Novo Paradigma Do Ensino Superior”. Revista Portuguesa De Educação 13, no. 2. Revista Portuguesa De Educação (2000): 7-28.
. “Organising For Leadership”. Higher Education Policy 13. Higher Education Policy (2000): 331–334. doi:10.1057/palgrave.hep.8390246.
. “Out Of Africa: Planning And Policy”. Higher Education Policy 14. Higher Education Policy (2001): 99–101. doi:10.1057/palgrave.hep.8390178.
. O Ensino Superior Pela Mão Da Economia. Matosinhos: CIPES, 2002.
. O Ensino Superior Aberto A Novos Públicos. Matosinhos: CIPES, 2002.
. “Organizational Commitment: Toward A Different Understanding Of The Ways People Feel Attached To Their Organizations”. Management Research 2, no. 3. Management Research (2004): 201–218. doi:https://doi.org/10.1108/15365430480000510.
. O Surgimento Do Managerialismo No Sistema De Ensino Superior Português. Coimbra: FUP-CIPES, 2005.
. “The Open Method Of Coordination And The Implementation Of The Bologna Process”. Tertiary Education And Management 12. Tertiary Education And Management (2006): 283-295. doi:10.1080/13583883.2006.9967174.
. “Os Desafios Das Políticas De Inclusão Social E Das Acções Afirmativas”. Educação Superior: Questão De Estado – Prioridade Social, Fnesp (Forum Nacional Do Ensino Superior Particular). Educação Superior: Questão De Estado – Prioridade Social, Fnesp (Forum Nacional Do Ensino Superior Particular). São Paulo, Brasil, 2008.
. “Osteonecrosis Of The Mandible Induced By Intravenous Biphosphonates In Oncological Patients | Osteonecrose Da Mandíbula Associada A Bifosfonatos Intravenosos Em Doentes Oncológicos”. Acta Medica Portuguesa. Acta Medica Portuguesa (2008).
. “The Oecd And Its Influence In Higher Education: A Critical Revision”. In International Organizations And Higher Education Policy: Thinking Globally, Acting Locally?, 82-98. International Organizations And Higher Education Policy: Thinking Globally, Acting Locally? London: Taylor & Francis, 2009.
. “An Overview On The Expression Of Cyclooxygenase-2 In Tumors Of The Head And Neck”. Oral Oncology. Oral Oncology (2009). doi:10.1016/j.oraloncology.2009.03.016.
. Os Fluxos E As Remunerações De Sub- E Sobre-Escolarizados Em Portugal No Período 1995-2005. (Ministério Do Trabalho E Da Segurança Social, Gabinete De Estratégia E Planeamento (Mtss/Gep). (Ministério Do Trabalho E Da Segurança Social, Gabinete De Estratégia E Planeamento (Mtss/Gep). Lisboa: Ministério do Trabalho e da Solidariedade Social , 2009.
. “Oncogenic Pathways In The Development Of Oral Cancer”. Journal Of Carcinogenesis & Mutagenesis. Journal Of Carcinogenesis & Mutagenesis (2012). doi:doi:10.4172/2157-2518.1000133.
. “O Trabalho Académico No Ensino Superior Em Portugal”. In Ensino Superior: Inovação E Qualidade Na Docência, 9168-9182. Ensino Superior: Inovação E Qualidade Na Docência. Porto: CIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas Universidade do Porto, 2012. https://www.fpce.up.pt/ciie/cidu/publicacoes/livro_de_textos.pdf.
. “O Ensino Básico: (Des)Continuadades E Conflitualidades Curriculares”. In Desafios Contemporêneos Sobre Currículo E Escola Básica, 63-76. Desafios Contemporêneos Sobre Currículo E Escola Básica. Curitiba: Editora CRV, 2012. doi:10.24824/978858042454.6.
. “Oral Comprehension Of Narrative Texts: Construction Of An Assessment Test”. In 21St Annual World Congress On Learning Disabilities. 21St Annual World Congress On Learning Disabilities. Oviedo, Espanha: Universidad de Oviedo, 2012.
. “Oral Comprehension Of Informative Texts: Construction Of An Assessment Test With Vertically Scaled Forms”. In 21St Annual World Congress On Learning Disabilities. 21St Annual World Congress On Learning Disabilities. Oviedo, Espanha: Universidad de Oviedo, 2012.
. “O Psicólogo Escolar Face Aos Desafios Da Escola De Futuro”. In Prevenir Ou Remediar? Contextos Para A Intervenção Em Psicologia, 17-41. Prevenir Ou Remediar? Contextos Para A Intervenção Em Psicologia. Braga: Psiquilíbrios Edições, 2013.
. “Oral Manifestations Of Oncological Treatment – A Retrospective Observational Study In The Hospital Of S. Teotónio In Viseu”. Oral Oncology. Oral Oncology. Elsevier, 2013. doi:10.1016/j.oraloncology.2013.03.250.
. “Observability And Coarse Graining Of Consensus Dynamics Through The External Equitable Partition”. Physical Review E 88. Physical Review E (2013). doi:10.1103/physreve.88.042805.
.