%0 Journal Article %J Learning and Individual Differences %D 2017 %T Development of a word reading test: Identifying students at-risk for reading problems %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A F L Viana %A AP Vale %A Irene Cadime %A G Prieto %A Iolanda Ribeiro %B Learning and Individual Differences %V 56 %P 159-166 %G eng %R 10.1016/j.lindif.2016.11.008 %0 Journal Article %J European Journal of Psychological Assessment, %D 2017 %T Validity evidence of the Test of Word Reading for Portuguese elementary students. %A Séli Chaves-Sousa %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A AP Vale %A Sandra Santos %A Irene Cadime %B European Journal of Psychological Assessment, %V 33 %P 460-466 %G eng %R 10.1027/1015-5759/a000307 %0 Journal Article %J European Journal of Psychological Assessment %D 2015 %T Validity evidence of the Test of Word Reading for Portuguese elementary students %A Séli Chaves-Sousa %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A AP Vale %A Sandra Santos %A Irene Cadime %B European Journal of Psychological Assessment %I Hogrefe Publishing Group %P 1–7 %8 dec %G eng %U https://doi.org/10.1027%2F1015-5759%2Fa000307 %R 10.1027/1015-5759/a000307 %0 Book Section %B BAL – Bateria de Avaliação da Leitura. Abordagens teóricas e opções metodológicas %D 2014 %T Bateria de avaliação da leitura. Descrição e opções de construção %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A Sandra Santos %A Irene Cadime %A AG Spinillo %A Séli Chaves-Sousa %A AP Vale %E Iolanda Ribeiro %E F L Viana %B BAL – Bateria de Avaliação da Leitura. Abordagens teóricas e opções metodológicas %I CEGOC %P 55–62 %G eng %0 Conference Proceedings %D 2014 %T Battery of reading assessment: Description and validity studies %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A Sandra Santos %A Irene Cadime %A Séli Chaves-Sousa %A AP Vale %A AG Spinillo %C Braga %G eng %0 Book %D 2014 %T Teste de leitura de palavras. Manual técnico. %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A AP Vale %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A Irene Cadime %7 1 %I CEGOC %G eng %0 Generic %D 2013 %T TLP-1: Teste de leitura de palavras 1.° ano %A Sandra Santos %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A AP Vale %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A Irene Cadime %G eng %0 Generic %D 2013 %T TLP-2: Teste de leitura de palavras 2.° ano %A Sandra Santos %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A AP Vale %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A Irene Cadime %G eng %0 Generic %D 2013 %T TLP-3: Teste de leitura de palavras 3.° ano %A Sandra Santos %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A AP Vale %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A Irene Cadime %G eng %0 Generic %D 2013 %T TLP-4: Teste de leitura de palavras 4.° ano %A Sandra Santos %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A AP Vale %A Séli Chaves-Sousa %A Sandra Santos %A Irene Cadime %G eng %0 Conference Paper %B Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos %D 2012 %T Alunos com e sem dificuldades de aprendizagem da leitura: Análise diferencial do desempenho no Inventário de Reconhecimento de Palavras %A Séli Chaves-Sousa %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A Sílvia Almeida %A Sandra Santos %A Irene Cadime %A AP Vale %B Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos %C Braga: Universidade do Minho. %G eng %0 Conference Paper %B 21st Annual World Congress on Learning Disabilities %D 2012 %T Evaluation of word recognition in elementary school %A Séli Chaves-Sousa %A Iolanda Ribeiro %A F L Viana %A Sandra Santos %A Irene Cadime %A AP Vale %B 21st Annual World Congress on Learning Disabilities %C Oviedo, Espanha: Universidad de Oviedo %G eng %0 Conference Paper %B 21st Annual World Congress on Learning Disabilities %D 2012 %T Word recognition in students with and without learning disabilities %A Séli Chaves-Sousa %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A Sandra Santos %A Irene Cadime %A AP Vale %A Sílvia Almeida %B 21st Annual World Congress on Learning Disabilities %C Oviedo, Espanha: Universidad de Oviedo %G eng %0 Conference Paper %B XI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía %D 2011 %T Inventário de Reconhecimento de Palavras: Opções metodológicas e dados psicométricos %A F L Viana %A Iolanda Ribeiro %A Sandra Santos %A AP Vale %A Pedro Albuquerque %B XI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía %C Corunha, Espanha: Universidade da Coruña, Faculdade de Ciencias da Educación %G eng